Blog

Projekt analityczny w 8 krokach

Wciąż podkreślam, że analityka HR to przyszłość. Pokazują to badania i trendy dotyczące rozwoju HRu. Dane i fakty, to coś na czym bazuje współczesny HR zarówno w obszarze kompetencji miękkich, jak i twardych.  

Przygotowałem krótką notatkę z tego, jak dobrze zaplanować projekt analityczny HR w organizacji. 😊  

Powodzenia! 

🟡Krok 1 – Definiowanie problemu analitycznego 

Analityka HR działa najlepiej kiedy zaczynamy od dobrze zdefiniowanego celu naszych analiz. Im ważniejszy cel dla organizacji tym lepiej.  

Przykład: Ocena wpływu jakości rekrutacji na efektywność pracowników.  

🟡Krok 2 – Formułowanie hipotez 

Ogólny cel warto wyrazić pod postacią możliwych do weryfikacji hipotez. Bez nich, dalsza analiza właściwie nie będzie możliwa. 

Przykład: Wyższe wyniki w teście rekrutacyjnym są pozytywnie powiązane z wynikami pracownika po okresie próbnym. 

 

analiza danych
🟡Krok 3 – Zbieranie danych 

W tym etapie musi dobrać odpowiednie dane pozwalające nam przetestować nasze hipotezy. 

Przykład: dane z systemu rekrutacyjnego, dane z systemu kadrowego, badania pracowników itd. 

Jak dobrze zbierać dane w organizacji?  – obejrzyj krótki poradnik

🟡Krok 4 – Analiza danych  

Na tym etapie zaczynamy analizować nasze dane. Chwytamy za MS Excel, Power BI czy inne oprogramowanie analityczne i zanurzamy się w naszych danych.  

Przykłady: obliczenie kluczowych statystyk dla naszych danych, analiza korelacji i regresji, SEM, ML 

prezentowanie danych
🟡Krok 5 – Wyciąganie wniosków 

To krytyczny element całego procesu analitycznego. To tutaj oceniamy nasze analizy i formułujemy kluczowe wnioski. 

Przykład: testy stosowane przez nas w rekrutacji nie pozwalają przewidzieć efektywności w pracy 

🟡Krok 6 – Tworzenie rekomendacji 

Na tym etapie przekładamy nasze wnioski analityczne na konkretne działania, które powinny zostać wdrożone w organizacji 

Przykład: zbudowanie nowych narzędzi selekcji w oparciu o przeprowadzone analizy 

🟡Krok 7 – Prezentowanie danych 

Dane nie mówią za siebie. Potrzebują odpowiedniej historii, aby oddziaływać na innych.  

Przykład: prezentacja do zarządu pokazująca kluczowe działania jakie chcemy wdrożyć w oparciu o przeprowadzone analizy. 

🟡Krok 8 – Wdrożenie wniosków 

Projekt analityczny służy podejmowaniu odpowiednich akcji.
Wdrożenie wniosków w życie to ostatni i najważniejszy element całego procesu analitycznego. Bez niego, wszystkie poprzednie kroki tracą praktyczne znaczenie.  

A jeżeli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej to zerknij na program naszego szkolenia online “Wprowadzenie do analityki HR”. 

Posty powiązane

Zostaw komentarz

Preferencje prywatności
Kiedy odwiedzasz naszą stronę internetową, może ona przechowywać za pośrednictwem Twojej przeglądarki informacje z określonych usług, zazwyczaj w postaci plików cookie. Tutaj możesz zmienić swoje preferencje dotyczące prywatności. Należy pamiętać, że blokowanie niektórych rodzajów plików cookie może wpłynąć na Twoje wrażenia z korzystania z naszej witryny internetowej i oferowanych przez nas usług.